Nuffnang Ads

Monday 17 March 2014

GELORA JIWA



Hidup ibarat roda kadang di atas kadang di bawah, tak setiap masa kita berasa gembira dan nikmat hidup di dunia ini. Apabila terjatuh terasa sukar untuk bangun semula, namun berbekalkan semangat serta kekuatan yang ada dalam diri ini hidup mesti diteruskan walau apa pun yang berlaku.

Pengajaran dalam hidup telah memberi suatu pengalaman yang tidak ternilai dan berharga. Pabila berbicara tentang cinta, tiada siapa didunia ini ingin dikecewakan, ingin disakiti oleh insan yang dicintai.. tapi bagaimana jika sebuah kepercayaan yang diberikan itu dikhianati? Namun aku pasrah dengan apa yang telah berlaku, walaupun berat untuk ke terima semua ini tapi aku redha jika ini takdirku. Hanya Allah s.w.t  tempat aku mengadu dan meluahkan perasaan, walaupun kadang terasa tak tertanggung segala beban untuk ku pikul seorang diri. Mungkin ini antara adalah ujian untuk ku.

Namun aku percaya bahawa setiap yang berlaku di dunia ini  pasti ada hikmah di sebaliknya kerana Dia lebih mengetahui apa yang terbaik untuk hambanya. Dengan harapan yang tinggi dalam setiap sujud dan doa ku sering memohon agar aku dipermudahkan untuk bertemu dengan seorang ADAM yang boleh membimbingku ke jalan yang diredhai olehMu di dunia dan akhirat, yang boleh membimbing diriku dan anak-anakku suatu hari nanti. InyaAllah...

No comments:

You might also like: