Nuffnang Ads

Monday 29 December 2014

Sekadar Sebuah Coretan 2014


Bersyukur kehadrat Illahi kerana atas kurnia kerana masih memberi kesempatan untuk terus merasai nikmat hidup di dunia milik Mu. Tidak dilupa untuk selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad saw. Lama sudah rasanya eyza tidak update blog ni. Kesibukan dalam menjalankan tugas hakiki lebih menjadi keutamaan. Namun sedar atau tidak tirai 2014 bakal melabuhkan tirai. Banyak perkara suka dan duka yang telah dilalui, pahit atau manis tetap diharungi dengan tabah. Tak semua yang diimpikan akan menjadi kenyataan. Yang pergi tetap pergi, patah tumbuh hilang berganti. Hati kecil sentiasa berkata yang suatu hari nantikan hadir sebuah sinar datang untuk menerangi.




Banyak perkara yang dilalui tahun ni memberi seribu satu pengajaran buat diri eyza untuk menjadi seorang yang lebih cekal dan tabah. Peringatan pada diri : Walau apa pun yang terjadi, kena belajar untuk berdiri di atas kaki sendiri, jangan sesekali mudah berputus asa. Sabar, tabah dan reda dalam apajua situasi.. andai rasa diri ini tidak kuat, bersujud dan mengadulah pada Yang Maha Esa. Insyallah kita akan berasa lebih lega dan tenang dalam menghadapi situasi yang tidak diduga. Setiap yang berlaku pasti ada hikmah disebaliknya.

Kehadiran tahun 2015 yang akan menjelma tidak lama lagi diharap agar dapat memberi satu perubahan baru dalam hidup dan diri. Sangat berharap agar tidak apa yang dilalui menjadi suatu motivasi dan tabah dalam mengharungi hari-hari mendatang. Amin..




No comments:

You might also like: